Sunday, July 21, 2013

ဘယ္အဆစ္က အျပစ္ရွိသလဲ

“ေယဘုယ်ခ်ျခင္း အျပစ္မကင္း” ထဲမွာ သတင္းေလးတျဖတ္ ဖတ္ျပီး၊ မွတ္ခ်က္ေလး ေရးတာမွာလဲ သတိထားသင့္တယ္ လို႔ ကြ်န္ေတာ္ ေရးခဲ့ပါတယ္။

ပူပူေႏြးေႏြး ရွိေသးတဲ့ ဘာသာေရးအေျခခံ အျငင္းပြါးမႈေတြအေပၚမွာ သတင္းျဖစ္ျဖစ္၊ ကိုယ့္အယူအဆျဖစ္ျဖစ္၊ တခုခုကို ေဖ့စ္ဘြတ္မွာ တင္ၾကတယ္။ က်န္တဲ့သူေတြက ဝင္ျပီး မွတ္ခ်က္ျပဳၾကတယ္။ ဆိုရွယ္ကြန္ယက္ရဲ႕ လက္နက္ပါ။ ဒါေပမဲ့ လိုတာေလးေတြ ေတြ႔ရပါတယ္။

တေယာက္ကေရးမယ္၊ “ေသြးဆူသူေတြေၾကာင့္ တိုင္းျပည္ပါ နာမည္ပ်က္ရတယ္။” ေနာက္တေယာက္က “ေသြးဆူသူေတြကို ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူရမယ္” လို႔ ေရးတယ္ဆိုပါစို႔။ အခ်က္အလက္က မမွားပါ။ ခက္တာက ဒါေလးတခ်က္တည္းသာ ဖတ္လိုက္ရင္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြက ေသြးဆူသူျပီး လံႈ႕ေဆာ္ေနတယ္ဆိုရင္ မွတ္ခ်က္ေပးသူကို ဗုဒၶဘာသာဘက္က လုပ္သမွ် မေထာက္ခံသူလို႔ အထင္ေရာက္ေစႏိုင္တယ္။ ေနာက္ျပီး ေသြးဆူေစအာင္လုပ္တာ ဘာလို႔လဲဆိုတဲ့ ရင္းခံအေၾကာင္းတရားကိုလဲ မစဥ္းစားျဖစ္ပဲ ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ ပိုဆိုးတာက က်န္တဘက္က လက္နက္ ကိုင္ေနတာကိုေကာ မေျပာဘူးလား၊ ေထာက္ခံတာလား အေမးခံရႏိုင္တယ္။

ေနာက္တခု “မ်ိဳးေစာင့္ဥပေဒ” ဆိုတာကို ေျပာၾကတာေတြ မ်ားလွတယ္။ စာေရးဆရာမတဦးကေန လူမ်ိဳးနဲ႔ ဘာသာ ကိုေတာင္မွ ခြဲမသိၾကေတာ့ဘူးလားလို႔ ေထာက္ျပတဲ့အခါ၊ လက္ခုပ္တီးၾကတာ ေတြ႔လိုက္ရတယ္။ စာေရးဆရာမ ေျပာတာ အခ်က္အလက္အရ မမွားပါ။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီမွတ္ခ်က္ဟာ ဗုဒၶဘာသာအတြက္ သူတို႔ ယံုၾကည္ရာကို လုပ္ေနသူေတြကို ျပစ္တင္သူအျဖစ္ အထင္ေရာက္ခံရႏိုင္သလို တဖက္ကလူလားလို႔ပါ အထင္မွား ခံရႏိုင္ျပန္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္လဲ သတင္းကိုု တျဖတ္သာ ဖတ္ရတာပါ။

“တိမ္ေတာင္သဖြယ္ မင္းေရးက်ယ္” ဆိုတဲ့ ျမန္မာစကားရွိတယ္။ တခ်က္ကေလးနဲ႔ မရသလို အဖက္ဖက္က စဥ္းစားရမွာေတြ ေရာေနတာကို ႏိုင္ငံေရး (ႏိုင္ငံ၏အေရး) လို႔ ေခၚပါတယ္။ ရႈတ္ေထြး ေလးနက္တဲ့အေၾကာင္းအရာကို ခပ္တိုတိုသာေျပာရရင္ တလြဲေကာက္ယူတာ ခံရႏိုင္တယ္။ ေတာ္ေသးတယ္ ေရဒီယိုေတြကေန မေမးလို႔။ သူတို႔ေပးတဲ့ အခ်ိန္ကေလးအတြင္း အတင္းလုေျပာရတာမ်ိဳးဟာ အဓိပၸါယ္ေလာက္လြဲေစႏိုင္လို႔ မၾကိဳက္လွပါ။

မနက္က မြတ္ဆလင္ အၾကမ္းဖက္အဖြဲ႔ေတြနဲ႔ အစြန္းေရာက္ ရိုဟင္ဂ်ာေတြသတင္း တင္တဲ့အခါ မိတ္ေဆြတဦးကေန ဒီလို ေရးလာပါတယ္။ “ဆရာ ဒီသတင္းအေရးၾကီးတယ္၊ ဆရာ့လံုျခံဳေရး သတိထားပါ။”

အိႏၵိယမွာေနၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ စာသင္သံဃာေတာ္ေတြကို ေဒလီျမန္မာသံရံုးကေန နႈတ္နဲ႔ သတိေပးစကား ေလွ်ာက္ထားတယ္လို႔ ၾကားသိရတယ္။ ျခိမ္းေျခာက္စာလာတယ္လို႔လဲ သိရတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ကိုလဲ လံုျခံဳေရးေအဂ်င္စီ ကေန ေမးပါတယ္။ လံုျခံဳေရး ဘာလိုသလဲတဲ့။

ဗံုးခြဲတာျဖစ္ျပီးေနာက္ ဘုန္းၾကီးေတြအေပၚမွာ ဆက္ဆံေရးက်ဲလာတာမ်ိဳး ရွိလာတယ္။ ဒါကေတာ့ လူ႔သဘာဝျဖစ္တယ္။ အိႏၵိယတျပည္လံုးမွာ ဟိႏၵဴဘာသာဝင္က မ်ားေပမဲ့ ဗုဒၶဂယာေဒသမွာေနၾကတဲ့ လူေတြထဲမွာ မြတ္ဆလင္ ဘာသာဝင္ေတြ အလြန္မ်ားတယ္။ ဘုရားထဲကို မိုဘိုင္းဖုန္းေတြ၊ ကင္မရာေတြ အဝင္မခံေတာ့ဘူး။ လံုျခံဳေရး အေဟာင္းေတြကိုလဲ အစားထိုးလိုက္ျပီ။ ဘုရားသြားလမ္းထဲကို သံုးဘီးကားေတြ မဝင္ရေတာ့ဘူး။ ဘုရားအနားက ေစ်းဆိုင္ေတြကို အဖယ္ခိုင္းလို႔ ဆႏၵျပၾကတယ္။

ေရာခ်တဲ့အေလ့အထက ေနရာတိုင္းမွာရွိတယ္။ ေရာပါတာလဲ လူ႔သဘာဝျဖစ္တယ္။ တကမာၻလံုးက လူေတြဟာ ဘာသာၾကီး ေလးခုနဲ႔ ေလးစုလုပ္ထားခံၾကရတယ္။ ကိုယ္ပါတဲ့အစုကဆိုရင္ ကိုယ့္လူလို႔ အၾကမ္းဖ်ဥ္းမွတ္ယူၾကတယ္။ ပညာတတ္သူေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္သူေတြ၊ လူမႈေရးလုပ္သူေတြကေတာ့ ကိုယ့္ဆင္ျခင္တံုတရားနဲ႔ကိုယ္ ဒို႔ကေတာ့ ဒီလို မဟုတ္ပါဘူးလို႔ ထူးျပီးေျပာၾကလုပ္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဖ့စ္ဘြတ္သံုးႏိုင္သူေတြ၊ စာေရးဆရာ-ဆရာမေတြက ကိုယ္ပိုင္အျမင္-အထင္ေတြ တင္ၾကတာျဖစ္တယ္။ ေရာေထြးေနတာကုိ လူဦးေရလို႔ေျပာႏိုင္တယ္။ ပညာတတ္သူေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးလုပ္သူေတြ၊ လူမႈေရးလုပ္သူေတြ အေရအတြက္က လူဦးေရထဲမွာ လူနည္းစုျဖစ္တာ သတိထားရမယ္။

ကြ်န္ေတာ္က ျမန္မာမြတ္ဆလင္ေတြကိုပါ ေရာျပီးအျပစ္မတင္ၾကဘို႔ ေဆာ္ၾသပါတယ္။ ဒီအထဲကေန ျမန္မာမြတ္ဆလင္ တဦးက ရိုဟင္ဂ်ာဘက္ကေန ေရွ႕ေနလိုက္တယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာဆိုတိုင္း လူသားခ်င္း စာနာေထာက္ထားမႈဆိုတာနဲ႔ ၾကည့္ဘို႔ တခါတခါ ခက္ပါတယ္။ ရိုဟင္ဂ်ာအစြန္းေရာက္ကို ဘယ္လိုသေဘာထားရပါမလဲ။ လက္ညွိဳးမေကာင္း လက္ညွိဳးလို႔ ေရးခဲ့ပါတယ္။ အခုေတာ့ လက္ညွိဳး ဘယ္အဆစ္လို႔ ေျပာမလို ျဖစ္လာျပန္တယ္။

ေဒါက္တာတင့္ေဆြ
၂၁-၇-၂ဝ၁၃